• resmi ilanlar

BELEDİYE YASAYI BEKLEYEMEDİ

13/06/2013 00:00

Meclis’ten geçirilmek istenen Tabiat Kanun Tasarısı Gezi Parkı olayları nedeniyle rafa kaldırılırken, Gölcük’te yapılaşma için ilk adımlar atılıyor. Milli park alanını genişletmek isteyen Bolu Belediyesi burada otel, günü birlik tesis, 35 adet bungalov gibi yapılara yer verecek.

Haber; Ebru EYVAZOĞLU

Milli Parkların imara açılmasına olanak sağlayacak ve bu nedenle 113 sivil toplum örgütünün büyük tepki gösterdiği Tabiat Kanun Tasarısı, Gezi Park nedeniyle şimdilik rafa kaldırılırken, kanunun yapamadığını Bolu Belediyesi yaptı.  Bolu Belediyesi Gölcük’te konukevi, 35 bungalov, otel gibi pek çok projeyi hayata geçirmek üzere düğmeye bastı.

PLAN KOMİSYONDAN ONAY ALDI

Bolu Belediye Meclis Toplantısı Haziran ayı toplantısında Gölcük için hazırlanan Uzun Devreli Gelişme Planı, komisyon tarafından uygun görülerek Çevre ve Orman Bakanlığı Milli Parklar Genel Müdürlüğü’nün onayına sunulmasına karar verildi. Haluk İnceler CHP grubunun sorusu üzerine Gölcük Uzun Devreli Gelişme Planı hakkında açıklamada bulundu. Bundan sonra Gölcük’ün yapılaşması, gelişmesi, neler yapılacağını anlatan bir imar planının basit şekliyle hazır olduğunu ifade eden İmar Komisyonu Başkanı Haluk İnceler, “Daha önce bununla ilgili bir planımız vardı zaten. Bu planı geliştirdik ve bungalov sayısının da artırılmasına karar verdik. Bungalovların daha ağaçsız ve bakir alana yapılmasıyla ilgili bir kararımız var. Günü birlik tesis yapılması ile ilgili yer belirledik. Şu anda yaptığımız leke çalışması, planlarını ayrıca yapacağız” dedi.

CHP’li Tülay Ertozan Gölcük’ün hemen yakınında yer alan Gazelle Otel nedeniyle Tabiat Parkı içine ayrıca  bir otel yapılmasının gerek olmadığını söyleyerek, otelle ilgili kısma şerh koyduğunu belirtti.

“BURASI BİZİM SAĞMAL İNEĞİMİZ”

Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz son olarak Gölcük’ün yapılaşmasına ilişkin bilgiyi şu sözlerle verdi: “Bugüne kadar herkes buraya gelip kirletip gidiyordu. Şu anda biz buraya herkesin geleceği ama kirletme imkanı bulamayacağı bir altyapı kuruyoruz. Orda oturulacak yer sayısını tespit ediyoruz. Her oturulacak yere de mangallarını koyuyoruz. Gölcük’e has bir sistem kuruyoruz. Bugüne kadar ağaç diplerinde mangal yakılarak ağaçlar yok edilmiş. İnsanlarımız Gölcük’e sahip çıkmamıştır. Herkes gelecek, herkes o güzelliği görecek ama bunun bedelini ödeyecek. Burası bizim sağmal ineğimizdir. Eğer gelen adama bir şey bıraktırabiliyorsak biz burasını anlamlı hale getirebiliriz. Buranın doğasını bozmadan burada en azından bir otobüs insanın gelip kalmasını sağlayabileceğimiz bir yapı yapabilir miyiz diye çalışıyoruz. Milli Parklar zaten bir plan hazırlamış. O kendi tespitlerini yapmış. Biz de ona bazı ilaveler yaptık” dedi.

ÖRNEK OLARAK KAÇAK BİNA YAPILMIŞ

Gölcük’te yapmak istedikleri binaların örneğini kaçak olarak yaptıklarını itiraf eden Belediye Başkanı Yılmaz, “Gölcük’e gittiğiniz de tepeye çıkarsanız iki tane bina yapılmıştır oraya. Kalitesini ve özelliğini görürsünüz. Bunlar örnek binadır. Milli Parkların ve Bakanlığın onaylaması lazım. Onaylamadan bir şey yapmak mümkün değil. Biz yapacağımız şeyin örneğini kaçak olarak yaptık ki, Bakan da gelecek, Genel müdür de gelecek ve önce görecekler. Doğada bir sıkıntı var mı onun araştırmasını yapacaklar. Bu plan aynen de kabul edilebilir, değiştirilerek de kabul edilebilir. Burada kendi kendimize tartışmamızın oradaki çözüme katkısı yok. Ama asıl ölçü doğayla iç içe, gerektiğinde para getirici bir yapıyı oluşturacağız. İlk aşamada da orda otel yapılacak. Karacasu’dan oraya hiç araç çıkmayacak. Araya teleferik kurulacak. İkinci aşamada da oradan Aladağlara çıkacak bir teleferik sistemi kurulacak. Üçüncü aşamada da Kartalkaya’ya çıkacak. Eğer bu ufukları yakalayamazsanız, bu öngörüleri yapamazsanız Özal’ın tartışmasına iş gelir. Ben yapacağım yaptırmayız, satacağım sattırmayız şeklinde. Ülke bunları artık aşmış. Gölcük’te otel yapımının tek şartı teleferik yapmaktır. Şu an imar planlarımızda teleferik yeri dahil her şey belli. Buradaki otel de büyük bir şey olmayacak. Oteli de zaten biz yapmayacağız. Biz sadece planlamasını yapacağız. 100 yataklı bir otel planlıyoruz. Özel toplantıların yapılabileceği bir yer olsun istiyoruz. Ankara’dan gelen misafirlerimiz de orada ağırlayabilecek duruma gelmek istiyoruz. Bugüne kadar değerlendirilmedi. Bugünden sonra değerlendirmek istiyoruz. Proje onaylandıktan sonra da biz yapmayacağız. Yap-sat-işlet-devret modeliyle başkasına yaptıracağız. Çünkü bu binalardan bir tanesi belki 75 bin liraya mal olacak” dedi.

MİLLİ PARK SINIRLARI DA GENİŞLETİLECEK

Başkan Yılmaz, Gölcük’e gelenlerin kalarak para bırakmasının sağlanabileceğini söyledi ve “15 oda bir tarafta, 19 oda da diğer tarafta olacak şekilde yapılıyor. Biz istiyoruz ki oraya gelen orda kalsın. Dışarıdan bir şey gelmesin. Ayrıca bir turizm kentiyiz diyoruz ama Abant’a gelen insan üç gün aynı yerde kalır mı? Biz bu çeşitliliği oluşturmak durumundayız. Otel milli park sınırları dışındaydı. Meclis kararına bir şey daha ilave edilmesini isteyeceğim. Milli park sınırının genişletilmesi… 15-20 metre genişlettik. Ama biraz daha genişletirsek alanı rahatlatmış olacağı. Otel alanı Milli Park dışındaydı. Otel alanı da Milli Park içine alınacak böyle elimizin daha güçlü olacağı da ifade edildi. Bu yüzden top dönüp dolaşıyor. Milli parkların bu konuda ikna olması lazım. Proje hazırlandı. İhale kararını da alabilirsek 10 gün içinde genel müdür Bolu’ya gelecek. Bizzat kendisi görecek. Burada doğru adımları atabilirsek Abant’ı da alma şansımız olacak” diye konuştu.

İlk yorum yapan siz olun!