• resmi ilanlar

İBUDAK “ULUSLAR ARASI BUZ FESTİVALİ”NE KATILDI

05/02/2015 13:00

Bolu'yu ve AİBÜ’yü temsil eden İBUDAK (Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dağcılık ve Kaya Tırmanışı Topluluğu) üyeleri Erzurum "Uluslararası Buz Tırmanış Festivalinde" yükseklikleri 25 ile 300 metre arasında değişen donmuş şelalelerde tırmanış gerçekleştirdi.

Haber: Fatma Marmara

Erzurum Valiliği ve Büyükşehir Belediyesi tarafından birincisi düzenlenen "Uluslararası Buz Tırmanış Festivali" 21-25 Ocak 2015 tarihleri arasında, 26'sı yabancı 172 dağcının katılımı ile gerçekleştirildi

Bolu’dan Erzurum’a araba yolculuğu ile giden İBUDAK tırmanış topluluğu Erzurum, Uzundere’de Uzunlukları 25 ile 300 metre arasında değişen donmuş şelalelerde tırmanışlarını gerçekleştirdi.

KORKUYORSUNUZ AMA İSTİYORSUNUZ

İBUDAK Danışmanı ve AİBÜ, BESYO Yrd. Doç. Dr. Güçlü Özen yaptığı açıklamasında;  çok farklı bir deneyim yaşadıklarını ve oldukça verimli geçtiğini ifade etti.

Özen sözlerini “hani kolanıza attığınız buz vardır ya öyle donmuş ve Sert. Korkuyorsunuz! Ama tırmanmak istiyorsunuz.  Şelaleler birbirinden bağımsız vadilerde bulunuyor.  Her gün farklı bir bölgeye gittik ve biliyorum ki bu tırmanış tekniğini geliştirmek için tekrar o bölgeye gideceğiz” diye sürdürdü.

BUZ DENİZİNDE KAYBOLUR MUYUZ?

Erzurum etkinliğinin ardından Iğdır’a geçen İBUDAK ekibi Ağrı Dağı’nın Ermenistan’a bakan kuzey yamacında tırmanış denemesinde bulundu. İlk çıkışı 2004 yılında yapılan ve tekrarı olmayan rotada son kamplarını 4300 metrede kuran ekip fırtına yüzünden 4800 metreye kadar tırmanıp zirveye ulaşamadan geri Iğdır’a dönüşe geçti.

Kuzey yamacın, güney doğu tarafına göre daha zor bir rota olduğunu belirten Özen sözlerini “İzin almak için Jandarma da oldukça uzun süre oyalanınca, ilk gün sabah dokuz gibi başlamayı düşündüğümüz yürüyüşe 13.30 gibi başladık ve hava kararmadan 2500 metreye kadar gidebildik. Orada çadırlarımızı kurduk. Oysa hedefimiz 3200 metre idi. Ertesi gün 3400 metreye kadar çıktık. Bu arada her aksam jandarmayı arayıp haber verdik. Daha sonra ki gün dik bir sırtta ve rüzgâr da çok zorlayıcı olmasına rağmen 4300 metre ulaşıp, çadırlarımızı kurduk. Geceyi burada geçirip, sabah erkenden başladığımız tırmanışla 4800 metreye geldik. Rüzgâr tam karşıdan esiyordu ve bu durum bizi çok yavaşlattı. Şartların iyice zorlaması, soğuğun verdiği acı ve zirveye geç çıkarsak, sis basarsa bu buz denizinde kaybolur muyuz sorusu geldi sürekli akıllarımıza. Bunun üzerine dönmeye karar verdik. Zirveye çok yakındık.. Yaşamdaki mutluluk gibi hissediyorduk ama dokunamadık” diye sonlandırdı.

İlk yorum yapan siz olun!