• resmi ilanlar

“Köroğlu Festivali’yle Türk dünyasını kucaklaşacağız”

18/09/2014 15:00

Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz, BloombergHT TV’de Ana Haber Bülteni’nde Ali Çağatay’ın konuğu oldu.

Bolu Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz, Bloomberg HT'nin Ana Haber Bülteni'nde Ali Çağatay'ın canlı yayın konuğu oldu. Bolu için gelecek hedeflerini kamuoyu ile paylaşan Başkan Yılmaz, konuşmasında; Bolu’nun Anadolu’da‘en iyi turizm merkezi’ olacağına dikkat çekti ve tüm çalışmalarının, ‘geleceğe umutla bakılmasını’ sağlayacağını söyledi. Yılmaz, Yurtiçi ve yurtdışında büyüme hedeflerinin sürdüğünü belirterek, “26-28 Eylül tarihleri arasında Bolu’da gerçekleştirilecek olan Marka Şehir Bolu ve İkinci Uluslararası Köroğlu Festivalinde, tüm Türk dünyası ile kucaklaşacağız” dedi.

Başkan Yılmaz’ın BloombergHT’de yer alan programda verdiği mesajlar şöyle:

“Allah doğayı oluştururken Bolu’ya çok cömert davranmış. Dünya’da en güzel illerden biri de Bolu’dur. Bolu dünyada dört mevsimin doyasıya yaşanabildiği nadir yerlerden biridir. Belki Bolu’dan çok daha yeşil yerler vardır. Eğer İsviçre’ye giderseniz daha yeşildir ama güneşi her zaman göremezsiniz. Belki uzak doğudaki yerlere giderseniz orası da daha yeşildir. Fakat orada da rutubetten duramazsınız. 140 kadar gölü olan Bolu o kadar güzel bir doğaya sahip ki, dört mevsimi doyasıya yaşanabiliyorsunuz. Bolu’nun yüzde 65’i ormanlarla kaplıdır. Bolu’yu tabiatın kalbi olarak markalaştırıyoruz. Bolu gelecekte turizm, üniversite ve spor kenti olacak. Bolu sanayi kenti olmayacak çünkü Bolu, Allah’ın bize verdiği en güzel doğa parçasıdır. Bu güzelliği sanayi ile yok edemeyiz. Bolu’da sıcak su kaynağı da çok fazla fakat hamam kültürü çok gelişmemiştir. Şimdi ise Bolu’nun merkezinde sıcak suya dayalı küçük bir Narven isimli kasaba oluşuyor. Bu kasabayı turizme Bolulu iş adamları kazandırıyor. Taşkesti’de Sarot, Mudurnu’da Borvo, Babas Termal Tesisleri uluslararası çapta satışları olan termal tesisler… Şifalı sıcak sudan yararlanmak isteyen vatandaşlarımız buralara akın ediyor. Çok lüks tesisler hayata geçti.7 bin 200 yatak kapasitemiz var. Beş yıl içerisinde 20 bin yatak kapasitesine ulaşacağımıza inanıyoruz.”

YATIRIMCININ YANINDAYIZ

Bolu Belediyesi, Bolu Valiliği, Ticaret Sanayi Odası ve STK’lar ile birlik beraberlik içinde turizm hedeflerini gerçekleştiriyor.Arkamıza siyaseti alıyoruz ve şu an yurtdışından yatırımcıları Bolu’yabekliyoruz. Bolu’ya ciddi bir anlamda yatırım yapacak herhangi bir yatırımcımız varsa; (bir yer aldı kiraladı ve ya devletten aldı diyelim)işletme yapacağı yerin;yolu yoksa,suyu yoksa, kanalizasyonu yoksa,  elektriği yoksa bunların tamamını yapıyoruz. Bu hizmeti hiçbir ücret almadan yapıyoruz. Şuan Kartalkaya’dan itibaren Karacasu’ya kadar gelecek bir alanı turizm bölgesi olarak ilan etmek üzereyiz. Bir ay içerisinde bakanlar kuruluna bu konuda müracaatımızı gerçekleştireceğiz. Eğer kabul edilirse Bolu 5’inci derece bölgesel teşviklerden yaralanabilecek. Yatırımcılar devletle ilgili prosedürişlerinde biz yatırımcıya yürütme sözü veriyoruz. Ancak bu sıradan bir yatırım değil ciddi bir yatırım olacak. Biz zengin turistin gelebileceği yatırımlarla elit bir yapıya gitmek istiyoruz. Dünyada bir tane Bolu var! Bolu’nun doğal güzelliklerini nimet-külfet dengesine göre bozmadan yürütebilecek ve geleceğe umutla bakmamızı sağlayacak; çocuklarımızın ve torunlarımızın‘güzel olmuş’ diyeceği bir yapı için çaba harcıyoruz.

BOLU GOLF SPORUNUN MERKEZİ OLACAK

Antalya’da yaz turizm canlı, kış için başka turizm arayışları içerisine giriyor. Bolu hemen hemen yaz kış bütün turizmin dallarına açık olacak. Antalya kışın futbol takımlarını kamp için misafir ediyor.Biz ise Bolu’yu sporun kamp merkezi yapmak istiyoruz. Bolumuz gelecekte sporun merkezi haline dönüşecek. Bolu’da olimpik sporların tamamının yapılabileceği bir tesisi hizmete açacağız. Burada kamp merkezide olacak. Bolu,  önümüzdeki dönemde spor, üniversite ve turizm kenti olacak. Yazın Bolu’da büyük takımları misafir edeceğiz. Hedefimizde Avrupa takımları da var. Bolu Belediyesi olarak devasa bir alanı olimpik spor alanı olarak planladık. Olimpiyatlarda yapılacak bütün spor dalları burada yapılabilecek. Spor bakanlığımızda bu konuda çok destek oldu. Kapalı spor salonumuzun inşaatı devam ediyor. Bolu sportif tüm branşların kamp merkezi haline dönüşecek. Spor turizmini atağa geçirmek için çalışıyoruz, son olarak;  golf sahaları için bir adım attık. Golf Antalya’da çok tercih edilen bir spor fakat Ekim ayından sonra golf için vatandaşlar buraya geliyor. Niçin Mayıs ayından Ekim ayına kadar Bolu’ya insanlar golf oynamaya gelmesin? Doğaya zarar vermeden uzmanlara danışarak hedeflerimizi gerçekleştiriyoruz. Türkiye’nin önemli golf otelinin sahibini valimizle misafir ettik ve Golf alanları için inceleme yaptık. Kısa zamanda Bolu golf sporunda gözde bir il olacak.

BÜYÜK TAKIMLARI KAMP MERKEZLERİNİN BOLU’DA OLMASI İÇİN DAVET ETTİK

Büyük futbol takımlarının Bolu’da kamp merkezi olması için çalışmalarımız var. Fenerbahçe’nin Topuk Yaylası’nda tesisi var. Galatasaray’ı ve Beşiktaş’ı da davet ettik ve tesis için yerlerinin hazır olduğunu belirttik. Beşiktaş’la görüşmelerimiz oldu şimdi büyük bir yatırım gerçekleştirdikleri için ertelediler. Karatalkaya kışın hareketli ondan sonra boş oluyor. Bölgede 12 tane futbol sahasının hazırlığını yaptık. Burası faaliyete geçerse Abant’a yapacağımız futbol sahaları da devreye girdiğinde otellerimizde futbolcuları ağırlamak için standartlarını yükseltecekler, ondan sonra bütün dünya takımları Bolu’ya gelmeye başlayacaktır. Voleybol ve basketbolda beş yıldır dünya takımlarının kamp merkezi olarak Bolu’yu tercih ediyor. Biz Türk takımları ile yetinmeyeceğiz! Kartalkaya’dan sonra Gerede ilçelimizde bulunan Arkut dağı ikinci kayak merkezimiz olacak.

BOLU İLE İÇ İÇE OLMUŞ BİR KAHRAMAN KÖROĞLU

Köroğlu dediğimizde Türk dünyası, müthiş heyecanlanıyor. Robin Hood diye bir Batı kahramanı vardır ve bu kahraman ezilenlerin yanında olmuş, ezene karşı dik durmuş bir kahramandır. Robin Hood’u Batılılar dünyaya mal etmişler. Tabii kahraman çıkartmak kolay değil. Biliyorsunuz Amerika yeni bir ülke olduğu için hiç kahramanı olmayan bir ülke. Ama Amerika ne yapıyor? He Man çıkartıyor, Örümcek Adam diye hayal ürünü kahramanlar yaratarak, dünyayı etkilemeye çalışıyor ve başarıyor da. Bizde ise o kadar çok kahraman var ki biz bu kahramanlarımızı kendimize bile mal edememişiz ki dünyaya mal edelim. Köroğlu ise Türk Dünyası’nın tamamında bilinen ve ufak tefek farklılıkları ile birlikte kabul görmüş bir kahraman. Özellikle de ‘Benden selam olsun Bolu Beyi’ne’ sözüyle de Bolu ile iç içe olmuş bir kahraman olan Köroğlu, sadece yiğit bir adam değil. Köroğlu’nun çok Hümanist bir yapısı da var. Köroğlu’nun elinde sazı var, dilinde sözü var, şiiri var. İkisi bir araya geldiğinde ise böyle bir kahraman dünyada yok. Biz kahramanımıza sahip çıkıyoruz.26-28 Eylül tarihleri arasında Bolu’da gerçekleştirilecek olan Marka Şehir Bolu ve İkinci Uluslararası Köroğlu Festivalinde, tüm Türk dünyası kucaklaşacağız.”

İlk yorum yapan siz olun!